This website is no longer updated.

As of 1.10.2022, the Faculty of Physics has been merged into the TUM School of Natural Sciences with the website https://www.nat.tum.de/. For more information read Conversion of Websites.

de | en

Staging Memory - Theater and Memory Work
Staging Memory - Theater und Erinnerungsarbeit

Course CVL0000886 in SS 2023

General Data

Course Type seminar
Semester Weekly Hours 1.5 SWS
Organisational Unit Academic Programs WTG
Lecturers Martin Valdés-Stauber
Assistants:
Clara Valdes Stauber
Dates 6 singular or moved dates

Assignment to Modules

Further Information

Courses are together with exams the building blocks for modules. Please keep in mind that information on the contents, learning outcomes and, especially examination conditions are given on the module level only – see section "Assignment to Modules" above.

additional remarks Wer interessiert sich für Theater? Für Vergangenheit und Erinnerungskultur? Für die Herausforderungen der Gegenwart und die gesellschaftliche Bedeutung von Kunst? In diesem Seminar blicken wir auf ausgewählte Inszenierungen der Kammerspiele und auf die Arbeit des künstlerischen Forschungsbereichs “Erinnerung als Arbeit an der Gegenwart” und fragen uns: Was kann Theater im Sinne der Erinnerungsarbeit beitragen? Warum gehen wir ins Theater, um uns mit Erzählungen der Vergangenheit zu befassen? Soziologe und Künstler Martin Valdés-Stauber führt uns ins Theater und fragt mit uns: Wie funktioniert Erinnerungskultur? Wie sollte sie in einer radikal diversen Gesellschaft funktionieren? Warum befasst sich eine Gesellschaft mit der Vergangenheit? Und was hat die Kunst damit zu tun?
Links E-Learning course (e. g. Moodle)
TUMonline entry
Top of page