Professor Peter Ring honored as 'Outstanding Referee' of APS

Professor Peter Ring honored as ‘Outstanding Referee’ of APS

News from Physics Department - 2013-02-20

Prof. Peter Ring [1]

Prof. Peter Ring, extraordinary professor emeritus for theoretical nuclear physics at Physik-Department, is among the 142 Outstanding Referees of the Physical Review and Physical Review Letters journals, as chosen by the journal editors for 2013.

Although he formally retired in 2006, Peter Ring is still an active researcher and a member of the DFG cluster of excellence “Origin and Structure of the Universe“. Using covariant density functional theory he investigates the structure of rare isotopes which play an important role in astrophysical processes such as the formation of heavy elements.

Initiated in 2008, the Outstanding Referee program expresses appreciation for the essential work that anonymous peer reviewers do for the journals of the American Physical Society (APS). Physical Review and Physical Review Letters are among the most esteemed journals in the world of physics.

Each year a small fraction of about 150 referees out of a total of 48 000 active referees is honored with the Outstanding Referee designation. Selections are made based on the number, quality, and timeliness of referee reports as collected in a database over the last 25 years.

Kondensierte Materie

Wenn Atome sich zusammen tun, wird es interessant: Grundlagenforschung an Festkörperelementen, Nanostrukturen und neuen Materialien mit überraschenden Eigenschaften treffen auf innovative Anwendungen.

Kern-, Teilchen-, Astrophysik

Ziel der Forschung ist das Verständnis unserer Welt auf subatomarem Niveau, von den Atomkernen im Zentrum der Atome bis hin zu den elementarsten Bausteinen unserer Welt.

Biophysik

Biologische Systeme, vom Protein bis hin zu lebenden Zellen und deren Verbänden, gehorchen physikalischen Prinzipien. Unser Forschungsbereich Biophysik ist deutschlandweit einer der größten Zusammenschlüsse in diesem Bereich.